Andra dagen utan bråk på morgonen!

Helt underbart, inge bråk eller skrik på morgonen! Allt har flytit på riktigt bra, om man inte räknar med emma som drar och river i allt som vanligt!
I tisdags hade vi vårat första möte på BUP, har fått en helt underbar kurator där. Hon lyssnade och förstod, tog oss på allvar. Steg ett för en lugnare tillvaro hemma blir att jag och Danne ska få gå i en grupp 18 gånger, mest för att lära oss hur vi ska handskas med Gus och hans utbrott. Något gör vi ju lite fel, därför vill vi lära oss göra det rätt istället. Gus sa lite saker som skar in i mitt hjärta och då kunde jag inte hålla tårarna borta, hade lovat mig själv att inte gråta, men det gick inte att hålla tillbaka. Vi ska dit igen sista sept för en längre mer djupgående intervju inför den  här gruppen/kursen. Ser väldigt mycke fram emot detta, allt vi önskar är att Gus ska bli en glad kille som kan lyssna! Det är ganska länge nu vi hållt innom oss hur det är hos oss nästan varje dag. Hur mycke bråk och tjaffs vi har om varje liten grej, varje moment. Men nu ska det bli slut på det en gång för alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0