fredag morgon och tjatet är igång....

Knappt kommer man upp ur sängen och tjat om lekland, bullar och tv-spel börjar! Inge kul och börjar tappa tålamodet redan nu och dagen har inte börjat. Förstår inte varför han inte är så här när danne är hemma, det räcker med att danne går och slänger sopor så är han igång och hänger på mig med tjat och gnäll. Man känner liksom inte för att göra något kul med honom när det bara blir tjat och gnäll. Är skapligt less på det.
Men måste försöka tänka positivt, men det är inte lätt ska gudarna veta. Ja jag blandar in dom i det här för nån högre makt måste det finnas som styr över detta.

Idag ska vi hänga med mor min, fast vi vet inte riktigt vad vi ska göra. Mamma tänkte kanske hagaparken men vi kom på att sparka boll i 4 timmar va inte vad vi ville göra. Själv vill jag vara hemma själv och färga håret, men det är ju bara vad jag vill göra. Känner mig ganska så less på barnen just nu, och jag har bara varit hemma i en vecka. Älskar verkligen ungarna, dom är mitt allt men fan va trött man blir när hela dagarna bara blir tjat och gnäll. Måste lära mig att tänka bort de negativa tankar och tänka på att det inte bara är bråk, ibland har vi riktigt mysigt oxå.

Hoppas vi hittar på nått skoj idag! Emma är ju glad ialla fall, Fast hon håller på att få en tand, den här gången säger vi inte bara så utan nu kommer den vänstra tanden nere. Såg det igår när jag va ute och flängde lite med henne! Hon börjar verkligen bli stor nu, snart ett år gammal! helt otroligt va tiden går snabbt!!!
Nu blir det mer kaffe och se om det funkar och gör mig lite gladare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0