vilken vecka vilken helg!

Har haft en riktigt bra vecka och helg. Gustav har fått massa beröm på dagis och hemma, han har varit riktigt snäll mot sina kompisar på dagis och hjälpt de mindre barnen med saker. Här hemma äter han på ordentligt och har faktiskt STÄDAT OCH SORTERAT hela rummet själv. Då blev det en överasknings belöning i form av ett spel till sitt nintendo ds. Veckan har varit lugn på jobbet, nästan!!!!
Ena dan hade vi  brandlarm på väldigt kort tid. Första larmet kom mitt i lunchen och vi fick tömma restaurangen, stå ute i 20 min och förklara för arga tanter och gubbar att dom inte fick hämta sina biljetter just nu. När andra larmet gick när vi hunnit vara inne i typ  minuter blev vi irriterade light. Då va man inte lika trevlig mot de tjatiga tanter och gubbarna. Som exempel på hur det kan låta:
tant: jag ska bara hämta mina biljetter!!!
Jag: Det går inte nu för vi har ett brandlarm som gått.
Tant: Men, jag ska bara hämta biljetterna, måste det nu!(försöker tränga sig förbi)
Jag: Jag sa ju att du får vänta, du kan inte gå in nu!!!!!
Tant: men jag ska bara...
Jag: (ganska arg) JAG SKITER I DINA BILJETTER!!!! DU FÅR FAN VÄNTA!!!!! DET HAR GÅTT ETT BRANDLARM!!!! KOM TILLBAKA SEN!!!
Tant: FY va snäsiga vi kan vara då!!!
Jag: (ännu argare) JAG HAR STÅTT HÄR UTE I KORTÄRMAT ETT TAG NU, TROR DU INTE ATT JAG SKULLE GÅ IN OM JAG FICK!!!!!! TRO FAN ATT MAN ÄR SNÄSIG!!!!!

Tanten gick!!!!! Om hon hämtade sina biljetter senare vet jag inte.
Men fick sen 4 tanter från norrtälje som va helt underbara, dom räddade min dag!

Va och valde brudklänning i helgen, hämtas på torsdag kanske! Bästa Marie, Jessi och jessis mamma va med som smakråd. Det blev den klänningen jag glott på i några veckor. Sedan blev det teater och en hotellnatt med finaste the dad! Helt underbart! Knoddsen fick sova hos mormor och kjell, det klagade dom inte på!!!

Finaste!!!!


Trött....

Gus gör det han gillar bäst!!!1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0