dagen efter mammas stora dag!

Igår gifte sig min mor och hennes stora kärlek kjell! Det va en jättefin cermoni i solna kyrka. Vi hade lite strul med barnen som inte ville vara lugna såklart. Klubbor är då mycke bra att ha. Gustav skulle ha gått ensam före mamma och kjell in i kyrkan, men sa den numera klassiska meningen: Jag gillar mormor väldigt mycke, men jag gillar mamma mer!! Ska vi hämta mamma? JAAA!!!
Så jag blev en spontan tärna, inte va jag hade tänkt mig, men vad gör man inte.
Mamma va sååå vacker!! En underbart blå klänning och mer volym i håret än hon någonsin haft, vad jag kan komma ihåg iaf.
Festen hölls på solnadals värdshus, en liten gård precis vid karolinska sjukhuset. Otroligt god mat, och VÄLDIGT virriga lite äldre servitriser, charmigt som fan!!!!
Min bonusbror magnus höll ett roligt och fint tal, och jag och min syster höll tal. Jag hade hittat en text från höga visan som jag ville läsa, det gjorde jag och grät gjorde jag. Jag är sååååå gråtig, bölade mer eller mindre hela kvällen. Vi lämnade kvällen ganska tidigt, trötta småbarns föräldrar som vi är. Va hemma typ tio, löste av finaste mumin som passade emma. och däckade på soffan. Vaknade där kl halv 3, lagom bakis. Flyttade in i sängen och fick sova 3 timmar till. Sen vart det upp med emma.
Tog sen en tur till mamma i solna för att passa på och träffa mina kussar, morbror och moste med man en sista gång innan dom åkte. Sjukt va stora dom blivit. Inga små kids längre, långa och ståtliga. Har nog inte träffat dom på typ en massa år. Eller jo, morbror och moster har jag träffat för inte så länge sen. Älskar min släkt!

Finaste mamma/mormor/svärmor och Kjell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0