premiär på dramaten.....

Jobbade lite igår kväll. Det va premiär för den nya pjäsen på stora scenen, Stormen. En ganska så tyst föreställning fick jag höra när jag skulle traska bort till hovlogen med bubbelglas och nötter. Nötter till nötterna tänkte jag. Roddar upp alla 120 glas och skålarna med nutts. Bara vänta till pausen då, hann med att hjälpa till i pauli, garderoben och ta en snabbkaffe med chefen. Sedan kom dom, teaterchefen, lite tvkändisar. Lyckades spilla vin på en ganska så känd dam, skämdes som en liten unge med fingrarna i kakburken. Men hon bara viftade bort det och log, då passade jag på att skämmas lite mer. Allt gick bra och pausen tog slut och alla gick tillbaks. För mig vart det bara att städa undan och traska tyst tyst bort med disken. Börja förbereda för festen dom skulle ha i pauli,  buffe och mingel och bubbel. Man får hoppas att det inte blev så sent för mina kollegor.

Innan jobbet igår kväll hade vi en stund på lekparken, som den glada mamman jag är sprang jag runt hela stället med min lilla grabb. Fy va jobbigt det va, jag är inte gjord för att springa runt och tävla med 5åringar. Danne tog över och spelade boll istället. Så jag och emma satt i gruset och plockade lite. Trötta blev vi så det blev hem och stekte plättar, plättar till ett helt kompani! Hann nästan somna på soffan  innan det va dax att  fixa till sig och dra in till det stora huset vi nybroviken.

idag ska det städas och fixas. rent ska huset bli!!! Men först lite mer kaffe!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0