första veckan avklarad!!!

Nu har jag gått tillbaks till jobbet och båda barnen går på dagis. Emma har klarat sin första vecka utan allt för mycke gråt. Bara en dag när hon inte kunde äta och sova ordentligt va hon ledsen. Annars vinkar hon så glatt när jag går på morgonen och blir lika glad när jag kommer på eftermiddagen. Vi har lämnat ett paket gröt på dagis så att hon ska kunna äta den när hon inte klara av att äta den vanliga maten, det är ju lite svårt när det inte kommit upp så många tänder än. Men dom är på väg. 2 till i underkäken och nån i överkäken är på väg. Mycke gnäll och orolig mage har det varit. Lill fisan har nog haft mycke ont. Gustav gillar o ha lillasyster på dagis att vakta, han ser till att ingen är på henne och är dum. Om hon blir ledsen får han komma och göra henne glad igen.
Man märker att hon gillar dagis, hon blir otålig hemma innan vi ska gå och överlycklig när vi kommer fram. Sträcker ut armarna mot fröknarna och kastar sig över till dom. Väldigt skönt att det gått så bra och att hon är trygg på dagis!

Min första vecka på jobbet har varit lugn och sansad, NOT!!!!! Vi har haft japaner och regn, vilket betyder full restaurang och innomhus. Mina kära hovmästare fattade beslutet att vi stänger ute och återställer läget inne igen. Skönt måste jag säga. På måndag får vi en ny platschef, väldigt bra att det kommer in en ny människa med frisk och ny energi för att ta tag i saker!!!
Idag blir det besök hos mor min för att vika servetter och fika lite!! Fina mormor har införskaffat gummistövlar åt lilla emma så att hon slipper gå i gympadojor på dagis. Hon måste ju lära sig gå snart!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0